Het opheffen van kortparkeren op straat is niet ons uitgangspunt. Wij streven naar
dubbelgebruik. Uiteraard willen we met u van gedachten wisselen over de maatregelen
die we kunnen treffen om de druk op Wijk C te verminderen. Zo hoort het
Daalsetunnelterrein bij Wijk C (en wordt qua capaciteit dus meegenomen voor het
vergunningenquotum), terwijl bewoners dit terrein nauwelijks gebruiken. Samen
kunnen we bekijken hoe we dit terrein aantrekkelijker kunnen maken voor bewoners.
Ook praten we graag verder over de parkeergarage Sint Jacobsstraat, de gemeente
staat niet afwijzend tegenover samenwerking met particuliere parkeergarages. Per
geval bekijkt de gemeente of het wenselijk en mogelijk is qua kosten voor de
voorziening, (dubbel)gebruik, aansprakelijkheid in de garage e.d. Aangezien de
parkeergarage Sint Jacobsstraat overdag vol schijnt te staan, zou het, zoals wij nu
kunnen inschatten, alleen gaan om avondgebruik en het weekend.
Het parkeerverwijssysteem wordt naar verwachting in 2014 geactualiseerd als de
ontwikkelingen in het Stationsgebied zijn afgerond. Uw suggestie nemen we daarin
mee.
Wij delen uw mening dat tijdelijke parkeerplaatsen niet zo lang in stand gehouden
zouden moeten worden. Maar inmiddels is eigenlijk een definitieve situatie ontstaan
die wij mede gezien de hoge parkeerdruk niet zondermeer ongedaan willen maken.
We horen vaker geluiden over parkeeroverlast van busjes met de onderhouds- en
herstelwerkzaamhedenverguning. We willen deze (goedkope) vergunning daarom
opheffen, parkeer&bel is hier een goed alternatief voor. Deze inspraakreactie heeft
geleid tot aanpassing van de onderhouds- en herstelwerkzaamhedenverguning.
Uw idee voor fietsenstallingen in verschillende parkeergarages is goed, maar de
parkeergarages liggen over het algemeen te ver weg om aantrekkelijk te kunnen zijn.
Ze zullen dan ook nauwelijks gebruikt worden.
De gemeente onderschrijft het belang van voldoende stallingsruimte en onderzoekt of
het financieel en qua gebruik mogelijk en/of nodig is de stalling aan de Lange
Koestraat na opening van de Vredenburgstalling langer als openbare stalling open te
houden of dat deze beter ingezet kan worden als buurtstalling. De La Vie garage ligt
wat ons betreft te ver weg van de bestemmingen.
Utrecht Fietsstad betekent dat de parkeernormen reëel moeten zijn. Binnen de
bandbreedte die CROW biedt, hebben we daar naar gekeken.
-
Meest recente berichten
Ontvang onze berichten per email:
Archief
- november 2020
- oktober 2020
- maart 2020
- februari 2020
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- november 2018
- januari 2018
- augustus 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- december 2016
- juni 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- oktober 2015
- augustus 2015
- april 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
Categorieën
Recente reacties
- Bezorgde bewoner op Omwonenden naar rechter om basdreunen
- Michel Ferket op Lucht werfterras slechter dan bij drukke weg
- Niek Veerman café van Wegen op Bbq restaurant doet positief effect milieuzone te niet
- Hans K op Bbq restaurant doet positief effect milieuzone te niet
- E.T. op Koolmonoxide meldingen in P Bijenkorf
-